BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

CAtaTAn sEoRaNG pErEmPuAN

Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia. Namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."
"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."
"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengelu."
"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."
"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."
"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk diteteskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan kapan pun ia butuhkan."
"Kau tahu, kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, sosok yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."
"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, karena itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

Dunia Seorang Perempuan

Dunia Seorang Perempuan

kerana aku rusuk kirimu..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya duk di sebelah mu..
bkn di belakang..
atau di depan..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya menjadi sebahagian dr dirimu..
bkn sbg org luar..
bukan sbg org asing..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya kau sayangi..
bkn kau tinggali..
bkn kau jauhi..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya kau dampingi..
bkn kau biarkan..
bkn kau sia2kan..

kerana aku rusuk kirimu..
kerana aku bkn dari tulang kakimu..
untuk kau pijak2..
kerana aku bkn dari cebisan tengkorakmu..
untuk kau junjung..
kerana aku bkn dari tulang pinggangmu..
untuk kau rendah2kan..
kerana aku bkn dari tulang pinggulmu..
untuk kau hina2kan..
kerana aku bkn dari tulang belakang mu..
untuk kau belakangkan..


kerana itu aku dijadikan dari rusuk kirimu..
untuk berada di sisimu..

agar kau sedar kehadiran ku..
kerana aku berada tepat di 'SEBELAH' mu..

-hawa-



Antara Madu Dan Racun Kehidupan

Antara Madu Dan Racun Kehidupan

Amati Chorusnya.. Itu lah suara HATIku.. Shit!!~

Selasa, 13 Julai 2010

pindah dan pindah lagi..

hurm.. masuk kali ni dah dua kali aku berpindah tmpt tinggal. sengaja aku berpindah dari bilik tumpangan yang aku TUMPANG hampir sebulan. xde ape yg berlaku pun.. cuma lokasi nya x brapa baik. maklumlah.. dkt2 ngan PUB & LOUNGE.. x penah tidur.. aku lak, semjak tinggal kat sana.. xpenahnye dpt tidur. ape taknya.. tenet memanjang.

aku skang ni menetap di kg Paghey.. dkt2 ngn jambatan Tellian.. alhamdulillah, aku tinggal dgn sorang kwn baru. asl kuching, umo 28 taun, baik.. sgt2 baik..dia anak yatim piatu cam aku gak. smlm sonok borak ngan dia. maklumlah, baru dpt bckp ngan ORANG slps berbulan2 ckp sorang2..wahahaha.. ops!! ni tuah ari tu la.. time aku jdi juri utk pertandingan karoke di kg JUDAN. dari situlah aku kenal housemate aku. alhamdulillah again.

wahaha!! asal aku gelak?? hurm.. aku gelak sbb dah berbulan2 aku xngadap tv. n bila aku dh pindah ke rumah ni, rs cam.. "GOODBYE LAPTOP.. HELOOO TV".. dah jadik COUCH-POTATOE dah aku.. wahaha!~ hurm, dpt masak.. mandi pun slesa.. nk semayang pun slesa.. dn yg penting.. NK ONLINE Pun slesa.

aku tgk tmpt ni pun.. kira ok. sgt2 ok. ntah walau mcm mana aku ngadap tv smpi ke pagi, aku xrasa cam x cukup tidur.pagi2 aku leh ngadap matahari terbit, betul2 kat dpn aku. n waktu petang, kalau aku rajin.. aku leh ngadap matahari terbenam. tu pun kalu aku rajin nk menapak ke jambatan tu la. cuma satu je mslh aku. KUCING~!!!!!

hehehe.. bersambung slps ini..

0 ulasan: