BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

CAtaTAn sEoRaNG pErEmPuAN

Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia. Namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."
"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."
"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengelu."
"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."
"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."
"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk diteteskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan kapan pun ia butuhkan."
"Kau tahu, kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, sosok yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."
"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, karena itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

Dunia Seorang Perempuan

Dunia Seorang Perempuan

kerana aku rusuk kirimu..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya duk di sebelah mu..
bkn di belakang..
atau di depan..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya menjadi sebahagian dr dirimu..
bkn sbg org luar..
bukan sbg org asing..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya kau sayangi..
bkn kau tinggali..
bkn kau jauhi..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya kau dampingi..
bkn kau biarkan..
bkn kau sia2kan..

kerana aku rusuk kirimu..
kerana aku bkn dari tulang kakimu..
untuk kau pijak2..
kerana aku bkn dari cebisan tengkorakmu..
untuk kau junjung..
kerana aku bkn dari tulang pinggangmu..
untuk kau rendah2kan..
kerana aku bkn dari tulang pinggulmu..
untuk kau hina2kan..
kerana aku bkn dari tulang belakang mu..
untuk kau belakangkan..


kerana itu aku dijadikan dari rusuk kirimu..
untuk berada di sisimu..

agar kau sedar kehadiran ku..
kerana aku berada tepat di 'SEBELAH' mu..

-hawa-



Antara Madu Dan Racun Kehidupan

Antara Madu Dan Racun Kehidupan

Amati Chorusnya.. Itu lah suara HATIku.. Shit!!~

Rabu, 19 Mei 2010

Dia bkn Mainan Lelaki

teka aku kat ne?? di CC. wahahhaha!!~
asal lak aku gelak?? ntah.. dlm posisi kekejungan leh lak aku menaip cam tu. sdgkan yg passtinya aku x gelak pun.x de ape2 yg lucu pun. yeah.. really..x lucu pun.

sini aku nk citer sdikit..
sebuah cerita ttg seorang perempuan.
yg cukup aku kenal.. malah lebih rapat dari urat leher. sian.. apa dia masih jadik mainan lelaki?? diri bagaikan patung. tika org lain gelak.. dia pun turut gelak. org lain berdekah2 ketawanya..dia pun turut join sama. bibir diukir untuk menghiburkan laki2..tp nalurinya.. atinya??

menjadi mainan lelaki.. x kiralah lelaki itu tua darinya.. ataupun jauh lebih muda darinya. yg pasti.. Cinta bkn satu perkara yg mesti ada di antara perhubungan antara lelaki dan perempuan. boleh2 saja mengadakan hubungan tanpa ada perasaan cinta. dia bukan kupu2 malam. yg berdagang tubuh, merayu manja..

dulu.. cinta diibaratkannya Power Supply.. memberi kekuatan dan semangat utk juang dlm idup. huh.. lelaki. sudah aku ckp dari dulu lagi.. mereka cuma pandai menabur janji. bila sudah dpt. mereka cuma akn dtg pd kau hanya kerana mereka 'GIAN'.. apa yg kau harap??

slepas mmbiarkan diri diperlakukan spt boneka. kakinya dihayun benar2 perlahan. membiarkan mukanya dihembus angin. cuba merasakan konon2 ada cinta dari angin itu. rambut dibiarkan tidak besikat.. dihurai tebal.. dibiar saja. apa yg dia rasa?? OREN?? ahahah!!

kasihan.. pintu hatinya diketuk berkali2 oleh lelaki baik. namun kekotoran yg ada hinggap di setiap inci tubuhnya buatkan dia rasa malu. malu untuk menerima cinta lelaki itu. disangka ada jalan ke syurga.. rupanya lelaki semua sama. menganggap dirinya alat pemuas nafsu semata2.

airmata jatuh dikala bdn didayung oleh tubuh JAHAT. terasa bgai ingin menyumpah2. mahu saja dikeluarkan dari bucu bibir yg berpura2 senyum. BINATANG!~~ setelah puas.. ditinggalkan. hurm.. mana perginya MUHAMMAD?? mana perginya YUSUF?? mana perginya SULAIMAN?? mana perginya laki2 yg boleh menyelamatkan perempuan ini? apa dimata lelaki bila perempuan ini bertanyakan perasaan mereka.. "tidakkah kau punya perasaan terhadap aku??" .. dan lelaki2 ini cuma tersenyum sinis.. huh~

apa lagi yg mampu perempuan ini lakukan? melihat diri dr bola mata manusia. ditinggalkannya rumah.. berjalan la perempuan ini .. merentasi malam. melanggar angin malam. dibiar berperang dingin embun dgn hangat airmatanya..beharap.. antara nafsu dan harapan..akan ada cinta MUHAMMAD satu hari nanti..

biarkan..

0 ulasan: