BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

CAtaTAn sEoRaNG pErEmPuAN

Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia. Namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."
"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."
"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengelu."
"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."
"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."
"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk diteteskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan kapan pun ia butuhkan."
"Kau tahu, kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, sosok yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."
"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, karena itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

Dunia Seorang Perempuan

Dunia Seorang Perempuan

kerana aku rusuk kirimu..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya duk di sebelah mu..
bkn di belakang..
atau di depan..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya menjadi sebahagian dr dirimu..
bkn sbg org luar..
bukan sbg org asing..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya kau sayangi..
bkn kau tinggali..
bkn kau jauhi..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya kau dampingi..
bkn kau biarkan..
bkn kau sia2kan..

kerana aku rusuk kirimu..
kerana aku bkn dari tulang kakimu..
untuk kau pijak2..
kerana aku bkn dari cebisan tengkorakmu..
untuk kau junjung..
kerana aku bkn dari tulang pinggangmu..
untuk kau rendah2kan..
kerana aku bkn dari tulang pinggulmu..
untuk kau hina2kan..
kerana aku bkn dari tulang belakang mu..
untuk kau belakangkan..


kerana itu aku dijadikan dari rusuk kirimu..
untuk berada di sisimu..

agar kau sedar kehadiran ku..
kerana aku berada tepat di 'SEBELAH' mu..

-hawa-



Antara Madu Dan Racun Kehidupan

Antara Madu Dan Racun Kehidupan

Amati Chorusnya.. Itu lah suara HATIku.. Shit!!~

Rabu, 12 Mei 2010

aku pelakon.. dan DIA DIRECTOR..

adakah ini titik klimaks kehidupan aku?? hurm,. umo baru bape..
kalu leh sms or call akhirat.. nk je aku call abah n umi aku.. ngadu itu dan ini..
nk mintak maaf byk2 kalu2 aku pernah sakiti mereka.. n nk wish slamat ari ibu.. hari bapa.. n nk citer yg haiqal dah petah bercakap.. fifi cerewet.. nk citer yg aku dah dpt keje bagus.. lulus exam jabatan.. nk citer yg aku dah beli mcm2..ade rumah.. ade itu dan ini..
nk citer panjang ngan dorang.. abah.. miii.. rinduu!~`
al fatihah buat mereka..

teringat lagi apa yg abg aku kata ari tu.. time dia call aku."jaga diri ko baik2 dik.. di negeri orang.. kita xda mak..x da bapak.. sndiri2 la jaga diri.." sore dia sebak.. LELAKI JGN NANGIS.. JGN NANGIS..yer.. dia nangis. apa yg buatkan seorang lelaki segarang abang aku.. umur 38.. menangis??

jgn dirisaukan nasibku. aku antar ank2 aku di sabah. utk menyelamatkan dorang. bkn melarikan diri dari tanggungjawab yg harus aku pikul. tp tuk menyelamatkan.. sekali lagi.. menyelamatkan.

tapi tulah.. bila mendengarkan cerita org lain. bkn aku sorang je yg rasa cam ni. ramai lagi..aku slalu ingtkan diri aku. "seteruk2 aku.. ade lagi yg lebih teruk.." n "sebaik2 aku..ada lai yg lebih baik.." benci mmg benci.. marah mmg marah.. geram.. mmg geram.. rasa cam nk memaki2.. tp sape yg aku nk maki sbnrnya??

Tuhan sebnrnya dah bagi aku skrip.. jln cerita yg Dia nk.. slot2 yg Dia pilih. aku ikut je la.. Dialah Director sume ni.. folo je la. tiada apa yang cacat.. kalu kita stick pd Arahannya.. tp aku.. aku lari dari apa yg Dia ingin. aku sbliknya cipta SKRIP sndiri.. aku wat LAGAK NGERI..kunun nk hidupkan citer.. aku TAMBAH itu dan ini.. dan last2.. aku tanggung la sendiri. jalan cerita makin panjang.. Epilog terlalu byk.. haha.. pandai2 la ko..

tp tu la.. Director..dia x kan biarkan MUVIE-NYA punah begitu saja. mesti ada gak yg akan di TOUCH-UPnye.. aku percaya. satu ari nnti..

-ntah.. mood cam megi yg dah kembang.. lembik...-

0 ulasan: