BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

CAtaTAn sEoRaNG pErEmPuAN

Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia. Namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."
"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."
"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengelu."
"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."
"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."
"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk diteteskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan kapan pun ia butuhkan."
"Kau tahu, kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, sosok yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."
"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, karena itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

Dunia Seorang Perempuan

Dunia Seorang Perempuan

kerana aku rusuk kirimu..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya duk di sebelah mu..
bkn di belakang..
atau di depan..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya menjadi sebahagian dr dirimu..
bkn sbg org luar..
bukan sbg org asing..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya kau sayangi..
bkn kau tinggali..
bkn kau jauhi..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya kau dampingi..
bkn kau biarkan..
bkn kau sia2kan..

kerana aku rusuk kirimu..
kerana aku bkn dari tulang kakimu..
untuk kau pijak2..
kerana aku bkn dari cebisan tengkorakmu..
untuk kau junjung..
kerana aku bkn dari tulang pinggangmu..
untuk kau rendah2kan..
kerana aku bkn dari tulang pinggulmu..
untuk kau hina2kan..
kerana aku bkn dari tulang belakang mu..
untuk kau belakangkan..


kerana itu aku dijadikan dari rusuk kirimu..
untuk berada di sisimu..

agar kau sedar kehadiran ku..
kerana aku berada tepat di 'SEBELAH' mu..

-hawa-



Antara Madu Dan Racun Kehidupan

Antara Madu Dan Racun Kehidupan

Amati Chorusnya.. Itu lah suara HATIku.. Shit!!~

Isnin, 4 Januari 2010

Mati..

wat do pple knows bout death???

mati?? mati tu pasti n hidup tu insyaAllah.. huh. tu je la.. bape lama sgt la kita insaf.. looking down.. n mengingati mati.. kemdian kembali ketawa.. menyanyi. bersuka ria. owh dumb!!! well.. spt juga seruan agama.. islam x memaksa sape2 tuk memeluk agama suci ini. erti kata lain.. xde paksaan dlm memeluk agama Islam. cam citer Cinta gak.. no force.. k k.. wawwooww .. aku bkn nk citer sal CINTA. sal MATI.. dats my point.. walaupun ramai yg sanggup bermati2an kerana Cinta..



Mati..

berlainan dg ape yg aku fikirkan.. bila berdepan dgn jenazah.. kalu lah aku ade power.. thriller's power..nk je aku rasa dan lalui saat2 terakhir hamba TUHAN ini menempuhi ajal nya.. sakaratul maut. nape?? im stupid?? bodoh ke aku bila aku ckp cam tu?? kelainan.. buku2 yg penah aku bace.. antara roh dan jasad.. koma dan mati... antara celik dan pejaman mata buat kali terakhir.. antara dua degupan terakhir.. agaknye ape yg mereka lalui..



pernah skali aku membaca sebuah buku. dah usang.. "antara roh dan jasad".. kalu x silap la.. aku pun dah lama x jumpa buku tu.. org yg menempuhi ajalnya.. Tuhan turunkan keajaiban yg mana setiap manusia akan merasainya sekali seumur hidup.. bg pandangan mata kita.. sorang yg berada diambang ajal.. nampak cam nazak.. dahi berkeringat.. mata memandang ke atas..badan x bergerak..nafas tesekat2.. but bagi dia.. its a long time.. berhadapan dgn sakaratul maut.. malaikat.. keajaiban yg x mungkin sempat tuk diceritakan oleh hamba yg merasai tadi..



dia dn kita berada di dua dimensi yg berbeda.. no one knows.. x mungkin. soal kain kapan yg dibawa dari syurga atau dari neraka.. soal berita gembira dari SANA.. atau berita sengsara dari Narul Jahanam.. we dont know.. n perhaps .. kita mmg x nk tau.



bagi mereka yg merindukan SANG PENCIPTA.. perasaan nye x ubah cam sorang kanak2 yg ingin pulang ke pangkuan ibu.. slps hilang .. dan bagi mereka yg slalu berbuat dosa.. bahang neraka.. himpitan kubur la yg menakutkan.. rasa bagai nk menjerit.. berteriak. dunia.. duniaaa...



itu yg dikejar.. mulalah berfikir.. kesilapan yg dilakukan. huh terlalu banyak.. banyak.. dosa besar malu dihitung apatah lagi dosa kecil.. yg.. ALLAHURABBI.. tp bila direnung2.. ingatlah.. Allah itu Maha Penyayang.. x penah skali pun dia membiarkan hamba2nya.. jauh terpesong tanpa secuit kasih sayang.. bersyukur la kita.. sgala ape yg kita lakukan.. ttp diberi 'ganjaran' walaupun berkali2 membelakngkan Dia..

manusia...
mudah lupa pd janji.. itam hatinya..
kalu mcm tu.. baik mati sblum mati.. kan kan kan kan??

0 ulasan: