BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

CAtaTAn sEoRaNG pErEmPuAN

Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia. Namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."
"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."
"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengelu."
"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."
"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."
"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk diteteskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan kapan pun ia butuhkan."
"Kau tahu, kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, sosok yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."
"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, karena itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

Dunia Seorang Perempuan

Dunia Seorang Perempuan

kerana aku rusuk kirimu..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya duk di sebelah mu..
bkn di belakang..
atau di depan..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya menjadi sebahagian dr dirimu..
bkn sbg org luar..
bukan sbg org asing..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya kau sayangi..
bkn kau tinggali..
bkn kau jauhi..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya kau dampingi..
bkn kau biarkan..
bkn kau sia2kan..

kerana aku rusuk kirimu..
kerana aku bkn dari tulang kakimu..
untuk kau pijak2..
kerana aku bkn dari cebisan tengkorakmu..
untuk kau junjung..
kerana aku bkn dari tulang pinggangmu..
untuk kau rendah2kan..
kerana aku bkn dari tulang pinggulmu..
untuk kau hina2kan..
kerana aku bkn dari tulang belakang mu..
untuk kau belakangkan..


kerana itu aku dijadikan dari rusuk kirimu..
untuk berada di sisimu..

agar kau sedar kehadiran ku..
kerana aku berada tepat di 'SEBELAH' mu..

-hawa-



Antara Madu Dan Racun Kehidupan

Antara Madu Dan Racun Kehidupan

Amati Chorusnya.. Itu lah suara HATIku.. Shit!!~

Jumaat, 8 Januari 2010

kerana aku tulang rusukmu?? maka aku kau buat begitu?? -- bhg 2-



lagi bape minit nk balik..
aku teringat lagi.. setiap kali nk balik, aku mesti tinggalkan pesanan di dlam inbox myspace nya. hihi. dan pastinya besok.. bila aku sampai opis jer.. aku terus bukk mespes aku..n of kos mmg ape yg aku nnti2kan ade dlm inbox ku. EMEL darinya.

k back..to citer tadik..

nama pun org bercinta.. gaduh tu mmg wajib. soal cemburu, salah faham,.. tu mmg dah jadi asam garam org bercinta. alah bisa tegal jadi biasa bak kata org tua2. dan setiap kali bergaduh tu la.. aku sentiasa mengingatkan nya.,. jgn sesekali membelakangkan SAYANG, KASIH, RINDU, CINTA.. itu yg paling penting. pergaduhan cuma akan memburukkan keadaan. masing2 kena terima kesalahan masing2. dan jgn hanya menunding jari antara satu sama lain.

dan mungkin, aku terlalu byk wat silap.. sehingga dia fedup. fedup nk menangkan sayang dan menundukkan egonya sbg sorang lelaki. last2..

ni la yg jadik.. perempuan kalah pd KEEGOAN lelaki. namun bkn la menidakkan hak masing2..nk marah ka.. nk menegur, ada benarnya.. aku mmg alpa, lupa, x peka, lalai..

ntah la.. aku x nafikan, aku mmg slalu lalai.. sehinggakan berulang2 kali membuat kesilapan yg sama. itu haknya.. aku xkan larang.

tetiba.. gaduh punya gaduh.. akhirnya kami menemui garisan yg xde mana2 kapel pun mahu. mungkin dia biasa break.. tapi bagi aku.. bkn itu yg aku inginkan. aku cuba mati2an.. dia ttp x nk kembali. x nk,. kerana x nk sakit ati, x nk terasa, x nk kecewa.. atau marah.. maka dia memilih tuk break up. aku??

mcm2 yg dtg dlm fikiran aku. merasakan angan2 yg aku bina slama ni.. dah ilang. zuuupp!~ ilang mcm tu saja. aku rasa cam sebak, fikiran melayang.. ntah.. xde semangat. nk berjalan pun mls. nangis.. nangis.. nangis..

itulah, bumi marahkan isi perutnya, bila membiarkan anak adam menangis.. air mata lelaki begitu mahal sekali.. tp.. bg perempuan, xde nilai airmata itu. hatta menangis darah sekalipun, kalu adam kata tidak.. maka tidak la. Itam..maka ITAM la..

aku jadi x keruan, merosakkan diri.. sampai melupakan anak2.. astaghfirullah. maafkan umi.. umi terlalu kejarkan seorang lelaki yg jauh dari lelaki lain yg pernah umi kenal. umi nakkan lelaki yg bleh menjadi imam tiap kali solat, yg menemankan umi berpuasa, bersahur dan berbuka setiap ari di bln ramadhan, lelaki yg menjaga kita.. yg membimbing, yg mendidik.. yg menyayang,.. yg menghargai. kerana aku cintakan MASJID itu.. maka aku terlupa.. dia juga manusia. ada juga cacat celanya.

huuuuhh..

tak mengapalah.. agaknya TUHAN nk mengambil balik HADIAH yg pernah diberinya pd aku,..aku yg x reti menjaga. x pandai mengambil hati.. aku yg serba kekurangan..

betullah kate sorang kwn rapatku.. dunia ni bagaikan cermin. setiap satu tempat yg kita lalui.. atau perkara yg kita hadapi.. semuanya memantulkan reaksi dan refleksi yg sama..

maafkan aku, Tuhan..

----------------------------- back to back..--------------

0 ulasan: