BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

CAtaTAn sEoRaNG pErEmPuAN

Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia. Namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."
"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."
"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengelu."
"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."
"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."
"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk diteteskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan kapan pun ia butuhkan."
"Kau tahu, kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, sosok yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."
"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, karena itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

Dunia Seorang Perempuan

Dunia Seorang Perempuan

kerana aku rusuk kirimu..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya duk di sebelah mu..
bkn di belakang..
atau di depan..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya menjadi sebahagian dr dirimu..
bkn sbg org luar..
bukan sbg org asing..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya kau sayangi..
bkn kau tinggali..
bkn kau jauhi..

kerana aku rusuk kirimu..
maka aku sptutnya kau dampingi..
bkn kau biarkan..
bkn kau sia2kan..

kerana aku rusuk kirimu..
kerana aku bkn dari tulang kakimu..
untuk kau pijak2..
kerana aku bkn dari cebisan tengkorakmu..
untuk kau junjung..
kerana aku bkn dari tulang pinggangmu..
untuk kau rendah2kan..
kerana aku bkn dari tulang pinggulmu..
untuk kau hina2kan..
kerana aku bkn dari tulang belakang mu..
untuk kau belakangkan..


kerana itu aku dijadikan dari rusuk kirimu..
untuk berada di sisimu..

agar kau sedar kehadiran ku..
kerana aku berada tepat di 'SEBELAH' mu..

-hawa-



Antara Madu Dan Racun Kehidupan

Antara Madu Dan Racun Kehidupan

Amati Chorusnya.. Itu lah suara HATIku.. Shit!!~

Rabu, 27 Januari 2010

bkn salahmu..


amarah..

semuanya kerana marah. amarah.. dulu ada seorang hamba Allah, slalu mengingatkan aku.. tentang amarah. sememangnya.. marah itu umpama api. api itu iblis. semestinya. iblis sentiasa mencari peluang utk memusnahkan harapan anak adam.

"cemburulah ke tujuh2 jenis air mata air di bumi ini, bila menitisnya air mata anak cucu adam."

-dragon inn, SARIKEI-
bilik 204

jelas sekali bila seseorang itu marah,emosi nya terganggu.. tambah2 lg bila ianya melibatkan kesabaran yg slama ini dipendam. namun, x salah jika itu saja caranya tuk membuat org lain faham. dan menunjukkan yg kita benar2 x suka akan perilaku seseorang. tapi Awas!! MARAH itu bahaya. kerana marah, setiap ape yg diimpikan, perasaan syg yg ditatang.. kasih, rindu.. cinta.. sumenya akan musnah sekelip mata. lihat sajalh.. bagaimana MARAH memainkan peranan nya dlm meruntuhkan rumahtangga, hubungan, kekeluargaan.. pesahabatan.. dan apatah lagi PERCINTAAN.

Dalam usaha melatih diri untuk mengawal marah., kadang-kadang amarah itu dapat menguasai jiwa manusia sehingga akal yang sempurna pun terlepas daripada mengendalikannya,.. tidak terdaya untuk menahannya daripada melakukan perkara-perkara yang keji atau menyakitkan. Tetapi.. apabila ia segera menyedari keterlanjurannya itu lalu bertaubat.. dan berazam untuk kembali kepada yang benar.., maka insya Allah ia akan berjaya dan budi pekertinya akan berubah semula kepada yang baik dengan izin Allah.



entah lah.. mungkin penulis blog cam aku ni, cuma pandai mengayat. perlu diingat, segala yg ditaip semuanya adalah dari mata prasaan ku. cinta dan sayang.. kasih dan rindu.

mungkin inilah kelemahan perempuan seperti aku, mudah sgt melatah, menangis, merayu2.. mendamba. bila salah terolah, siksa badan menanggung rindu.. menyesal., dulu aku tangiskan pemergian ibu .. kemdian kemiskinan dan kekurangan kasih syg.. kemdian skali lagi ati ku tercarik2 dek kehilangan kakakku.. kemdian nasib yg x pernah menyebelahiku, kemdian kebodohan dan kedunguan aku dlm mengejar cinta serta membelakangkan cita2.. seksaan yg ku tanggung atas kesilapan ku sendiri membelakangkan bapaku. akhirnya aku dihukum sendiri dgn takdir yg mengajarku erti KARMA. dgn beban yg pelbagai.. aku mengengsot naik ke gunung.. nk dibuang beban.. sumenye ku sayang. tika itu, usahlah ditanya bape kali aku menangis..

berkali2 ku coba.. menadah tangan, mohon ampun, kiranya jika sebb kesilapan ku dulu membuatku jadi begini. ampun kan aku.. lapangkan nafasku..

bertukar2 cinta.. mencari2 cinta. last2 aku ketemu cinta yg benar2 indah.. terlalu sempurna.. maha sempurna..

mungkin kerana dia terlalu sempurna, maka dia x sesuai tuk ku. maafkan aku.. jika aku terlalu memendam amarah, dan bila ianya meletup. ianya menyakiti atimu. pastinya.. aku x ingin menyakitimu..

mungkin juga Tuhan sengaja mengatur jalan cerita begini, mengujiku.. atau mungkin, ini cuma sebahagian kisah gembira yg diberiNYA kesempatan tuk aku merasa nikmat cinta anak adam spt dia. dan bila dah smpai time limit.. ditarikNya kembali semua kegembiraan itu.

ajarlah aku.. spaya aku lebih tabah. kuat,..

ku gantikan tawaku dgn tangisku.. pekataan 'luv u.. miss u.." kugantikan dengan tasbihMU.. Zikrullah.. itukah yg KAU mau? mlmku yg kubuai dgn berbual lama dgnnya kugantikan dgn QIAMULAIL... mendirikan MALAMmu.. tuk mencintai MU??

aku serahkan CINTAku pd MU.. apa saja.. sementara aku menunggu dia KEMBALI. biarlah aku 'duduk' disisiMU.. temani aku menanti dia. amin.

bkn salahmu..

0 ulasan: